måndag 12 mars 2012

Karneval i Nice del. 3

Förra söndagen var det alltså sista dagen på årets karneval, och det var vi ju naturligtvis tvungna att kika lite närmare på! Kvällen började dock med middag hemma hos Lena och Rasmus innan vi tog bussen in till stan för att möta upp delar av klassen, innan avslutningsfyrverkerierna!
Vi ställde oss därför nere på stranden tillsammans med resten av Nice befolkning och tittade på fyrverkerierna. Jag tyckte att jag redan från början hade ganska höga förväntningar, men det jag sen fick se var helt otroligt! 20-30 minuter oavbrutet med synkade fyrverkerier utmed iaf ett par kilometer av strandpromenaden. Jag hade tyvärr dåligt minne på kameran och lyckades därför inte fånga det bästa. But believe me, det var amazing! Det blev många oh och ah:n.
Någon som har sett fyrverkerier i form av hjärtan och stjärnor innan? Förhoppningsvis var det någon annan som fångade bild på det, jag misslyckades kapitalt i alla fall. ;)

När fyrverkerierna väl var slut var Katinka trött, så vi gav henne ett fint täcke. =)
Annars satt vi faktiskt mest bara och pratade, och drack lite vin.
Glada karnevalare! Det är synd att det fortfarande är lite för kallt för att sitta på stranden någon längre stund nattetid, men snart, snart blir det strandparty all night long! =)

Puss&Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar