fredag 15 juli 2011

Peace & love del 2

Tiden springer ifrån mig om dagarna, det känns nästan som att jag tillbringar all vaken tid på jobbet.. Därför är det inte så tätt mellan uppdateringarna som jag skulle vilja, men nu har jag hittat en liten stund innan läggdags där jag ska slänga upp de sista bilderna från Peace & Love.

Fredagen började lika varm och solig som de andra dagarna, vilket var nästan lite för bra..

Hade lite trevlig graffiti att titta på under den 45 minuter långa promenaden från Eldorado till vårt tält..

Social Distortion spelade en stund på kvällen. Det var bra, mycket bra.

Linda och Albin var pepp inför en av de kanske tråkigaste spelningarna: The Strokes. Sångaren hade nästan lika gärna kunnat vara död med den utstrålningen.

Hux flux hade det blivit lördag och Journey visade sig vara en annan femma! Tyvärr såg jag bara slutet, men det var så fint, så fint. =)

Håkan får en egen bild här bara för att han var sist ut på hela festivalen. Fullt med små galna tonårsflickor runt honom. Själv såg jag en knapp halvtimme. Han var dock en av hela 24 (tror jag) band jag aktivt tittade på under denna festival.

När jag kom tillbaka till tältet den kvällen fick jag och Linda sällskap av vår granne Angelica (?). Trevlig brud. Ännu trevligare var dock den lille pojken från Kiruna som pratade om konstiga städer som jag inte ens kan uttala namnet på, och sina 700 renar. Mycket, mycket sött.

Tillslut blev det dock söndag, och festivalen var slut. Misären var total. Vi slapp i alla fall bära vår 700 kg packning så långt då vi bröt trenden och plankade ut från campingen istället.
Festivalen var avslutad, vi var trötta, smutsiga och allmänt slitna och ville inget hellre än att få komma hem. Vi hade dock inte kommit långt innan vi hamnar precis bakom en trafikolycka, med delvis dödlig utgång. Att vara så nära en sådan olycka får en verkligen att inse hur liten man är ute på vägarna, och hur lite man kan göra för att skydda sig själv när någon annan gör fel. Tänk på det nästa gång ni åker hem ifrån en festival eller vad det nu må vara, minsta lilla misstag på grund av bakfylla eller trötthet kan leda till någon annans död. Ta hand om er.

Puss&Kram

1 kommentar:

  1. En liten input på ämnet bilolyckor, använd säkerhetsbälte! ;)
    Var själv med om en frontalkrock (iofs lastbil vs för låg tunnel) utan att använda säkerhetsbälte. Jag krossade framrutan med ryggen och då satt jag inte ens i ett av framsätena. Inget någon annan borde uppleva :P

    Peace & Love!
    /Z

    SvaraRadera