måndag 18 juli 2011

En familj, en dag och en djurpark

Det var lördag och min enda lediga dag förra veckan. Det firades med att följa med mamma, pappa och pluttkusinen Johan (som nu är 11 år), till Borås djurpark!
Det första djuret vi stötte på tror jag bestämt var någon form av antilop.
Sen gick vi bort till lejonen och tittade på när de blev matade. Fanns en jättesöt bebis som fortfarande var fläckig!
Efter det gick vi och hälsade på Tiger som var ute på en promenad.
Här ser vi Kung Louies fru och barn, själv ville han dock inte vara med på bild utan låg och sov under en gammal säck.
De hade fått in en ny varulv som vi var tvungna att titta lite extra på. Anskrämlig best.
Sälarna var dock sötare, och väldigt väldresserade. Jag kan rekommendera att se deras show som hålls 3 gånger om dagen. =)
Det fanns också en massa söta små killingar, som man till och med fick ta på! Mycket gosigt.
När dagen började närma sig sitt slut så drog vi oss bort till savannen för att hälsa på Melman, Marty, Babar och deras vänner. Alltid lika trevligt.
Mamma, pappa och Johan
Mycket trevlig dag, med fint väder, en hel del motion och en massa djur. Dagen till ära fick jag även klappa en orm för första gången, inte illa.
Igår vankades det 10 timmar övertid för min del, och nu är det snart dags att gå på igen. Vi hörs senare i veckan.

Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar