måndag 26 september 2011

Vardagen gör sitt intåg

Nu har det faktiskt gått hela 4 veckor sedan vi anlände till Nice. Vardagslivet har börjat hinna ikapp mig.
I början var det hemskt mycket strul med att fixa bankkonto och internet, lära sig att hitta och att helt enkelt utforma en vardag. Nu har man dock hittat sin plats i staden, i gänget och i livet. Det är skönt på ett sätt, men lite tråkigt på ett annat..

Men i alla fall. Den senaste veckan har det inte blivit så mycket uppdatering, inte för att det inte händer något, utan mest för att varje inlägg skulle bli en upprepning av det förra. Vi har redan hittat vår standardstrand och utformat en mall för en standardkväll ute. Ska vi sola och bada så går vi till Ormen (Beau Rivage Sport). Ska vi förfesta så går vi till Ormen. Ska vi gå ut så går vi till King's Pub. Ska vi ta ett nattdopp så går vi till Ormen. ;)  Och så har det varit i ungefär 2-3 veckor nu.

Från och med nu lär det dock bli lite ändring på det där. Ormen lär finnas kvar tills det blir för kallt att sitta ute, men King's Pub lär vi inte besöka lika ofta längre. Ägaren är SJUKLIGT otrevlig, även om en mycket speciell bartender gör det värt ett besök från min sida ändå.

Men men! Förutom utgångar, sol, bad osv, så har det inte hänt alltför mycket. Förra veckan var vår svenska lärare här, och vi hade dubbellektioner varje dag. Så mycket tid som jag tillbringade i skolan då har jag inte gjort sen i början på gymnasiet eller något liknande. Och ca 3 timmars självstudier per dag på det. Det kändes nästan som att jag faktiskt lärde mig något viktigt. ;)

Klent med bilder den senaste tiden. Men imorgon kommer det antagligen upp något lite mer visuellt i alla fall!
Puss&Kram

1 kommentar: