torsdag 15 december 2011

Julmarknad i Nice

Efter den sista Lucia-övningen i lördags fick jag ÄNTLIGEN gå och titta på marknaden här i stan. MYS! =)
Jag gick in en sväng i den "snötäckta" granskogen...
...där jag hittade 2 svenska montrar! Dalahästar, tomtar, trasmattor...
..risgrynsgröt, sill, pepparkakor och en massa, massa annat. =) Man kunde även läsa att tomten faktiskt bor i Sverige, och om man ville så kunde man posta sin önskelista till honom!
Lite längre in i skogen hittade vi sen några av tomtens renar! Tyvärr var han själv inte där..
Någon annan som var inne på marknaden var dock Geppetto med sin lille Pinocchio. =)
Mitt inne på marknaden, precis framför isbanan (?!), står denna mycket tjusiga gran, som faktiskt är direktimporterad från Sverige. Där var det tydligen även lucia-tåg tidigare på kvällen som vi tyvärr missade..
Förutom vackra saker att se på, fanns det även fina saker att lukta och smaka på! Bland annat dessa teer, men även choklader, kastanjer, kanderade äpplen och massa annat gott.
När jag var mätt på marknaden gick jag tillbaka uppför Place Massena och tittade på den mest originella juldekorationen av dem alla: Grantårtorna. Mycket mycket fina! =)

Puss&Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar