fredag 18 november 2011

Tredje torsdagen i november

Igår var en bra dag på alla sätt utom ett. Men allt annat positivt vägde upp det negativa, och jag hade helt enkelt en toppendag! Eller framför allt kväll ;)

När jag kom till skolan igår, efter att ha varit sjuk i tre dagar, så visade det sig att det skulle vara vinprovning där på kvällen, och efter lite om och men så bestämde jag mig för att gå dit. Mycket bra beslut visade det sig. 
Vinet vi fick smaka på heter Beaujolais Nouveau (nytt Beujoulais), och är ett rött vin som bara är ett par veckor gammalt. Det är alltså inte gjort för att lagras, utan måste drickas upp inom ungefär en månad. Nu hade vi då turen att befinna oss i Frankrike den tredje torsdagen i november när flaskorna börjar säljas.

Efter att ha smakat på ett par glas i skolan, och minglat runt lite med andra studenter bestämde vi oss för att gå ner i gamla stan och fortsätta kvällen där. Vad vi dock inte hade väntat oss var att det skulle vara festivalstämning i staden, och att det skulle säljas vin på gatorna. Men fy vad trevligt det var! 
Efter ungefär 10 (?!) flaskor fortsatte kvällen på Destilleriet och därefter på Le Bulldog.

Tyvärr så glömde jag min kamera hemma, men det kommer antagligen dyka upp lite bilder på Facebook om någon är intresserad. =)
Nu ska jag ut och öla en stund innan det är dags för Breaking Dawn med Moa! (på franska :S)
Puss&Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar