tisdag 15 november 2011

Rundtur

Tjo gott folk!
Idag ligger jag bara hemma och känner mig allmänt sjuk och klen, så därför tänkte jag att jag kunde ta med er på en liten rundtur i mitt fantastiska lilla hem! ;)
This is where the magic happens så att säga. Mitt sovrum/vardagsrum/matrum och nästan kök. Sängen är kanske 170 cm lång, så ibland vaknar man med fötterna utanför, men det gör inte så mycket. Soffan kan tydligen även göras om till säng, men så långt har jag inte kommit än. =)
Vänder vi oss sen åt andra hållet kommer vi in i mitt fantastiskt sunkiga kök som garanterat har sett likadant ut sen 1952. Men det kan ju också vara charmigt om man väljer att se det så. Lägg noga märke till ugnen som jag har köpt själv, och som jag älskar nästan över allt annat på denna jord. ;)
Fortsätter vi sen vår vandring så kommer vi ut i hallen som är ungefär lika stor som en minimal lägenhet (vilka inte är helt ovanliga som studentboenden här). Den fina vita saken på golvet är min router som har orsakat mig en mängd olika problem, främst eftersom jag var tvungen att skaffa ett bankkonto innan jag fick köpa ett abonnemang. Sen att allt det jag betalar för inte kommer ut ur den är ett ytterligare problem.
Fortsätter vi in till vänster kommer vi till badrummet, som förutom världens snyggaste toalettlock även innehåller en trasig duschkabin och en tvättmaskin. =)
Turen avslutas så i det stora rummet där vi tydligare kan se hur kök och vardagsrum hänger ihop. Måste säga att jag är väldigt glad över att köket är lite avskilt, tycker att det blir mycket trevligare så.
Men men, nu säger jag och lägenheten Hej då, så hörs vi en annan gång!

Puss&Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar