onsdag 3 augusti 2011

Mammas blomsterträdgård

För ett tag sedan, när vädret hade varit osedvanligt grått och tråkigt ganska länge, kom det äntligen en liten solglimt. Då bestämde jag mig för att gå ut i trädgården och dokumentera några av alla de blommor som mamma har förskönat den med.
Inte varje dag man ser en amaryllis blomma mitt i sommaren, men oooh så fin!
Rudbeckior som ser ut som små, små solrosor..
Blåklint

Ringblommor, vars kronblad både kan ätas och har läkande egenskaper! ;)
Fin rosa blomma som jag dock inte har en aning om vad det är för sort.. :S
Jag hittade även en kruka med små, små söta tomater.

Sist ut en härligt citrongul bolltagetes. =)
Nu börjar det som vanligt bli dags att åka till jobbet snart, men nu är det bara 1,5 vecka kvar. Sen blir det fullt upp med packning och flytt. Det är just nu väldigt mycket som ska hinnas med på kort tid, samtal som ska ringas, mejl som ska skrivas, saker som ska köpas och ännu fler saker som måste göras. Men det är rätt roligt ändå! =)
Hoppas att ni har haft en bra dag i solen!

Puss&Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar