söndag 14 augusti 2011

2 små veckor

Idag är jag trött, fruktansvärt trött, vilket är konstigt med tanke på att jag har sovit ungefär 20 av de senaste 40 timmarna. Jag har nu efter 8 veckor slutat jobba natt, och kanske är det så att det är jobbigare att vända tillbaka dygnet än vad jag hade förväntat mig, eller så beror det på en akut brist på solljus. I vilket fall som helst borde det lösa sig snart, sömn får jag om ett par få timmar, och sol får jag om 2 veckor!

Det är faktiskt lite svårt att förstå att det är så kort tid kvar, trots att det bara är väskorna som ska packas innan jag är redo att åka. Platsen är accepterad, lägenheten är uppsagd, ny lägenhet är fixad, flygbiljett, försäkring & deposition är betald.. Till veckan bär det av till frisören, optikern och andra nödvändigheter, så nu är det faktiskt bara 2 små veckor kvar innan jag sitter i min nya lägenhet i Rivierans huvudstad: Nice.

Bild tagen i en söt liten park i Nice under en skolresa -07
En del av den enormt långa stranden.
Utsikt över staden i slutet av augusti 2007.
Ett hus i Cannes med fruktansvärt välgjorda målningar.
Utsikt från Notre Dame i Marseille. På den lilla ön som syns ungefär i mitten på bild ligger inget mindre än Château d'If där Greven av Monte Cristo satt fängslad.
Nu ska jag snart slänga mig i säng, imorgon väntar shopping och ett besök hos frisören.
Puss&Kram

1 kommentar:

  1. 2 veckor är ju gott om tid att hinna vänja sig vid tanken! Jag åker på fredag och har fortfarande inte fattat det!

    SvaraRadera